Emite conţinut

Achizitie directa

Discutii despre achizitiile directe reglementate de art. 19 din OUG 34/2006

Achizitie directa /bunuri = Contract ? sau doar Comanada ?

Achizitie directa /bunuri = Contract ? sau doar Comanada ?

Daca procedura de achizitie a unor bunuri
este Achizitia directa,
1. - se va incheia un Contract ?
sau
2. - se va putea face si o Comanda, fara Contract ?

In contabilitate care varianta se admite pt. o plata valabila ?

termen de plata

buna ziua ..suntem un furnizor de echipamente si am dori sa stim cum procedm a daca o autoritate contractanta nu a platit marfa furnizata prin achizitie directa ...termenul de plata a fos depasit cu mai mult de 30 de zile...

Achizitii publice

Buna ziua,
Cine ma poate ajuta si pe mine cu o procedura operationala interna ce se poate aplica achizitiilor publice directe intr-o institutie publica a unei primariei de comuna?
Va multumesc! Astept raspuns.
Adresa de mail: brdsilviana@yahoo.com

OBLIGATIVITATE CONTRACT SITE PRODUSE ONLINE

Buna ziua,
De cand trezoreria nu mai accepta la plata facturile proforme s-a ivit problema achizitionarii de produse de pe siteuri gen emag, altex, domo. Dupa ce am vorbit cu acestea am gasit ca si solutie livrarea produselor si a facturii si achitarea lor cu op in termen de 30 de zile. Este necesar realizarea unui contract de furnizare sau acord cadru ca sa fiu in parametri legali sau pot pur si simplu sa achizitionez si ulterior sa se achite cu op in termenul stabilit ? Este vreo lege care sa impuna acest lucru ?
In OUG 34/2006 si completarile ei precizeaza ca tot ce e sub 30000 euro intra in procedura de achizitie directa si se hotaraste in functie de reglementarile OMFP 946/2005 lasand mie la libera alegere, in schimb secretarul a spus ca ar trebui contract ca sa justific achizitionarea produselor inainte si plata lor dupa.
Precizez ca nu sunt de mult timp in functia de consilier achizitii.

expirare acord cadru-contract subsecvent

AJUTOR
As dori sa stiu daca se poate face in ultimele zile ale acordului-cadru, un nou contract subsecvent ?

procedura interna ptr achizitii directe

Unde este specificata obligativitatea autoritatii contractante de a avea o procedura interna privind achizitiile publice directe?
Va multumesc anticipat!

nota justificativa

Am de realizat o achizitie de materiale didactice pentru cursuri de formare profesionala. Bugetul este sub 30.000 euro (aprox. 9.000 euro). Ideea este ca voi organiza cursuri diferite (agent de turism, bucatar, ospatar,camerista etc). Mi-e greu sa cred ca exista un furnizor care sa imi livreze toate materialele (harti, ustensile de bucatarie, produse alimenatre etc)....M-am gandit ca in nota justificativa sa mentionez ca natura materialele furnizate este diferita si propun achizitia in baza unui referat de necesitate intocmit de formatori si instructori de practica in functie de necesarul fiecarei grupe. Iar la dosarul achizitiei sa am nota justificativa privind valoarea estimata, referatele de necesitate pentru fiecare grupa si facturile aferente (sa nu mai fac contracte). Este ok? Multumesc!

majorarea pretului Contractului ?

- la aceasta data, in urma unei licitatii publice, avem in derulare un contract de prestari servicii cu o firma de paza.

- la data de 01.09.2014 firma de paza ne-a adus un Act aditional la Contract si solicita majorarea pretului Contractului, avand in vedere ca, potrivit HG nr. 871/2013 ( pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 7 03 din 15 noiembrie 2013 ), salariul minim pe economie va creste din 1 iulie 2014, la 900 lei pe luna.

- consilierul juridic al institutiei refuza sa semneze un asemenea document, intrucat acea HG nr. 871/2013 este publicata in Monitorul Oficial tocmai din 15.11.2013, si nu in timpul derularii contractului, iar la prezentarea ofertei de pret firma de paza trebuia sa ia in calcul si acest lucru.
... si ca odata ce a prezentat acel pret firma de paza a vrut sa castige licitatia.
.... si ca, daca ar fi luat in calcul la stabilirea pretului si faptul ca din 1 iulie 2014 salariul minim pe economie urma sa fie de 900 lei pe luna, atunci pretul ar fi fost altul, mai mare, si poate ar fi castigat alta firma.
... asa ca, Contractul nu va fi schimbat in acest an, pretul ramanand acelasi.

- este corect ?

intrebare

A facut cineva achizitii de bonuri valorice de combustibili BVCA unde valoarea estimata depaseste prajul de 30000 euro?
Cum ati procedat?

ONG ce a incheiat contract cu APIA

Buna ziua,

In cazul uni ONG care a incheiat cu o agentie de plati un contract de finantare pentru fonduri europene prin care ONG primeste cofinantare UE de 50 % restul finantarii (50 %) fiind in sarcina beneficiarului am rugamintea de a clarifica cateva aspecte:
1. pentru achizitie directa produse/servicii ce nu depasesc pragul de 30.000 euro este obligatoriu sa respectam art 19 cu 1 din OUG 34 respectiv notificare in SEAP pentru tot ce depaseste 5000 euro fara TVA? Consideram ca ne incadram la art 9 din OUG 34 in care se mentioneaza ca OUG se aplica daca contractul e finantat in propertie de peste 50 % de catre o autoritate contractanta iar noi suntem sustinuti financiar de Comisia Europeana in proportie de 50 %, nu avem si cofinantare de la bugetul national;
2. pentru achizitie de materiale ce sunt utilizate in cadrul programului (ex. brosuri, website etc) trebuie sa facem "dovada prospectarii pietei" mai exact sa solicitam si sa primim minim 3 oferte pentru fiecare achizitie?

Multumesc!
Mihaela Elena

Toate Achizitiile publice directe in PAAP?

Astazi mi-a venit raportul de la audit extern a dat o atentie deosebita faptului ca nu am trecute vreo 3 achizitii directe, ce-i drept de valoare una de vreo 20000 lei de furnizare si una de vreo 60.000 lei de lucr[ri, in planul anual de achizitii publice pe 2013. Imi puteti da un sfat in legatura cu asta deoarece eu consider ca nu trebuiesc trecute si ii voi cere temei legal pt asta dar poate mi-a scapat mie ceva din legislatie? Cum imi recomandati sa procedez? Cica e "bai" mare ca nu le-am trecut in PAAP! Un alt punct din raport este faptul ca facturile nu au stampila BUN Plata. Eu le-am pus la dosar cand le-am primit nu dupa ce le-am inaintat la contabilitate!

cumparare directa

Am achizitionat produse de la o firma, prin cumparare directa,valoarea fiind sub 5000 euro, in urma compararii a trei oferte, cu preturi apropiate.Prim mijloace numai de el stiute, vechiul furnizor (vechi cam de 6 ani) cere (in mod agresiv) explicatii pentru renuntarea la colaborarea cu el, el practicand preturi mai mici, dar de o calitate mult mai slaba, calitate pe care nimeni nu a contestat-o decat verbal.
Alta problema este ca oferta a trimis-o fara a-i fi ceruta, si dupa prima achizitie prin referat, care va fi urmata de altele.
Cum pot impiedica aceasta "monopolizare"?

nelamuriri,va rog sa-mi raspundeti urgent

sunt angajata la biroul achizitii din cadrul unei institutii publice.de curand institutia noastra printr-o hotarare a consiliului local a infiintat o sala de servit masa(bufet),pe un cont separat deschis la trezorerie.hrana se prepara la bucataria institutiei ,de personalul angajat si platit de institutia noastra.Intrebarea mea este : am voie sa inchei contracte pe alimentele necesare prepararii hranei ,sucuri si inghetata .Toate acestea avand un pret mai mare decat cel de achizitie.va rog sa ma ajutati cu un raspuns urgent

reziliere contrat

Buna ziua, ma poate ajuta cineva cu un raspuns in urmatoarea speta:
la inceputul luni mai am incheiat un contract de furnizare-paine,am facut anunt in seap deoarece era peste 5000euro,acum sefii imi cer reziliera contractului deoarece au gasit ei un furnizor care are un pret mai mic la produsul respectiv.Cum sa procedez pentru rezilierea contractului aflat in vigoare.
Va multumesc.

Formulare art. din OUG 34 si interpretarea lui

ART. 202 din OUG 34/2006
(1) În cazul unei oferte care are un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita ofertantului, în scris şi înainte de a lua o decizie de respingere a acelei oferte, detalii şi precizări pe care le consideră semnificative cu privire la ofertă, precum şi de a verifica răspunsurile care justifică preţul respectiv.
(1^1) O ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, atunci când preţul ofertat, fără T.V.A., reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv.
Daca citesc (1) eu ca AC am "OBLIGATIA de a solicita ofertantului, in scris inainte de a lua o decizie de RESPINGERE"
Dar daca nu doresc sa iau (preconceput) o decizie de RESPINGERE nu am aceasta OBLIGATIE??
Cred ca legea in spiritul ei a vrea sa spuna "" inainte de a lua o DECIZIE""(atat) AC are obligatia....
Astept comentarii(mai cu seama dan one)