Emite conţinut

Achizitie directa

Discutii despre achizitiile directe reglementate de art. 19 din OUG 34/2006

nota justificativa

Am de realizat o achizitie de materiale didactice pentru cursuri de formare profesionala. Bugetul este sub 30.000 euro (aprox. 9.000 euro). Ideea este ca voi organiza cursuri diferite (agent de turism, bucatar, ospatar,camerista etc). Mi-e greu sa cred ca exista un furnizor care sa imi livreze toate materialele (harti, ustensile de bucatarie, produse alimenatre etc)....M-am gandit ca in nota justificativa sa mentionez ca natura materialele furnizate este diferita si propun achizitia in baza unui referat de necesitate intocmit de formatori si instructori de practica in functie de necesarul fiecarei grupe. Iar la dosarul achizitiei sa am nota justificativa privind valoarea estimata, referatele de necesitate pentru fiecare grupa si facturile aferente (sa nu mai fac contracte). Este ok? Multumesc!

majorarea pretului Contractului ?

- la aceasta data, in urma unei licitatii publice, avem in derulare un contract de prestari servicii cu o firma de paza.

- la data de 01.09.2014 firma de paza ne-a adus un Act aditional la Contract si solicita majorarea pretului Contractului, avand in vedere ca, potrivit HG nr. 871/2013 ( pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 7 03 din 15 noiembrie 2013 ), salariul minim pe economie va creste din 1 iulie 2014, la 900 lei pe luna.

- consilierul juridic al institutiei refuza sa semneze un asemenea document, intrucat acea HG nr. 871/2013 este publicata in Monitorul Oficial tocmai din 15.11.2013, si nu in timpul derularii contractului, iar la prezentarea ofertei de pret firma de paza trebuia sa ia in calcul si acest lucru.
... si ca odata ce a prezentat acel pret firma de paza a vrut sa castige licitatia.
.... si ca, daca ar fi luat in calcul la stabilirea pretului si faptul ca din 1 iulie 2014 salariul minim pe economie urma sa fie de 900 lei pe luna, atunci pretul ar fi fost altul, mai mare, si poate ar fi castigat alta firma.
... asa ca, Contractul nu va fi schimbat in acest an, pretul ramanand acelasi.

- este corect ?

intrebare

A facut cineva achizitii de bonuri valorice de combustibili BVCA unde valoarea estimata depaseste prajul de 30000 euro?
Cum ati procedat?

ONG ce a incheiat contract cu APIA

Buna ziua,

In cazul uni ONG care a incheiat cu o agentie de plati un contract de finantare pentru fonduri europene prin care ONG primeste cofinantare UE de 50 % restul finantarii (50 %) fiind in sarcina beneficiarului am rugamintea de a clarifica cateva aspecte:
1. pentru achizitie directa produse/servicii ce nu depasesc pragul de 30.000 euro este obligatoriu sa respectam art 19 cu 1 din OUG 34 respectiv notificare in SEAP pentru tot ce depaseste 5000 euro fara TVA? Consideram ca ne incadram la art 9 din OUG 34 in care se mentioneaza ca OUG se aplica daca contractul e finantat in propertie de peste 50 % de catre o autoritate contractanta iar noi suntem sustinuti financiar de Comisia Europeana in proportie de 50 %, nu avem si cofinantare de la bugetul national;
2. pentru achizitie de materiale ce sunt utilizate in cadrul programului (ex. brosuri, website etc) trebuie sa facem "dovada prospectarii pietei" mai exact sa solicitam si sa primim minim 3 oferte pentru fiecare achizitie?

Multumesc!
Mihaela Elena

Toate Achizitiile publice directe in PAAP?

Astazi mi-a venit raportul de la audit extern a dat o atentie deosebita faptului ca nu am trecute vreo 3 achizitii directe, ce-i drept de valoare una de vreo 20000 lei de furnizare si una de vreo 60.000 lei de lucr[ri, in planul anual de achizitii publice pe 2013. Imi puteti da un sfat in legatura cu asta deoarece eu consider ca nu trebuiesc trecute si ii voi cere temei legal pt asta dar poate mi-a scapat mie ceva din legislatie? Cum imi recomandati sa procedez? Cica e "bai" mare ca nu le-am trecut in PAAP! Un alt punct din raport este faptul ca facturile nu au stampila BUN Plata. Eu le-am pus la dosar cand le-am primit nu dupa ce le-am inaintat la contabilitate!

cumparare directa

Am achizitionat produse de la o firma, prin cumparare directa,valoarea fiind sub 5000 euro, in urma compararii a trei oferte, cu preturi apropiate.Prim mijloace numai de el stiute, vechiul furnizor (vechi cam de 6 ani) cere (in mod agresiv) explicatii pentru renuntarea la colaborarea cu el, el practicand preturi mai mici, dar de o calitate mult mai slaba, calitate pe care nimeni nu a contestat-o decat verbal.
Alta problema este ca oferta a trimis-o fara a-i fi ceruta, si dupa prima achizitie prin referat, care va fi urmata de altele.
Cum pot impiedica aceasta "monopolizare"?

nelamuriri,va rog sa-mi raspundeti urgent

sunt angajata la biroul achizitii din cadrul unei institutii publice.de curand institutia noastra printr-o hotarare a consiliului local a infiintat o sala de servit masa(bufet),pe un cont separat deschis la trezorerie.hrana se prepara la bucataria institutiei ,de personalul angajat si platit de institutia noastra.Intrebarea mea este : am voie sa inchei contracte pe alimentele necesare prepararii hranei ,sucuri si inghetata .Toate acestea avand un pret mai mare decat cel de achizitie.va rog sa ma ajutati cu un raspuns urgent

reziliere contrat

Buna ziua, ma poate ajuta cineva cu un raspuns in urmatoarea speta:
la inceputul luni mai am incheiat un contract de furnizare-paine,am facut anunt in seap deoarece era peste 5000euro,acum sefii imi cer reziliera contractului deoarece au gasit ei un furnizor care are un pret mai mic la produsul respectiv.Cum sa procedez pentru rezilierea contractului aflat in vigoare.
Va multumesc.

Formulare art. din OUG 34 si interpretarea lui

ART. 202 din OUG 34/2006
(1) În cazul unei oferte care are un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita ofertantului, în scris şi înainte de a lua o decizie de respingere a acelei oferte, detalii şi precizări pe care le consideră semnificative cu privire la ofertă, precum şi de a verifica răspunsurile care justifică preţul respectiv.
(1^1) O ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, atunci când preţul ofertat, fără T.V.A., reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv.
Daca citesc (1) eu ca AC am "OBLIGATIA de a solicita ofertantului, in scris inainte de a lua o decizie de RESPINGERE"
Dar daca nu doresc sa iau (preconceput) o decizie de RESPINGERE nu am aceasta OBLIGATIE??
Cred ca legea in spiritul ei a vrea sa spuna "" inainte de a lua o DECIZIE""(atat) AC are obligatia....
Astept comentarii(mai cu seama dan one)

Informatiile de interes public se refera si la facturile fiscale?

Va rog sa ma ajutati, daca se poate, cu lamurirea unei situatii: in urma solicitarii unor oferte in vederea efectuarii unei achizitii directe, unul dintre furnizori (cel a carui oferta nu a fost aleasa in vederea realizarii achizitiei), a solicitat autoritatii contractante sa ii trimita o copie a facturii fiscale cu furnizorul de la care s-a efectuat achizitia directa, invocand legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public. Este acesta indreptatit sa faca o astfel de cerere, avand in vedere faptul ca achizitia directa s-a efectuat in conformitate cu art. 19 din OUG 34, iar oferta prezentata de acesta nu reprezinta nicio obligatie pentru autoritatea contractanta de a achizitiona produsele lui, optiunea cumpararii apartinand in totalitate acesteia? Informatiile de interes public se refera si la facturile fiscale?
Multumesc!

Procedura achizitie directa

cu riscul sa par penibil trebuie sa intreb ca oricat as cauta nu gasesc raspuns la intrebarea care ma tot framanta.

Deci doresc sa achizitionez sa zicem un produs/serviciu in valoare de X euro/lei (X<5000 euro), trebuie sa trimit cereri de oferta catre 3 operatori economici diferiti, sau e de ajuns o singura cerere catre un singur operator, si sa inchei contractul de prestari serviciu/ achizitie produs cu acel Operator economic???

Mentionez ca
in HG 925 scrie acest lucru:

"ART. 61
(1) Cererea de oferte se iniţiază prin transmiterea unei invitaţii de participare către cel puţin 3 operatori
economici.
(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, prevederile alin. (1) îşi încetează aplicabilitatea, autoritatea
contractantă având obligaţia de a publica invitaţia de participare în SEAP.
"

in OUG 34/2006:

"e) cererea de oferte, respectiv procedura simplificată prin care autoritatea contractantă solicită oferte de la mai mulţi operatori economici."

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

Multumesc anticipat.

raport proceduri

Buna ziua, as dori sa-mi spuna si mie cineva ce se trece in col.15 la cumparari directe referitor la raportul care se depune pana pe 31 martie 2014 pentru anul 2013.
Este corect cum am calculat ? titlul 20 din buget minus ceea ce nu poate fi derulat prin SEAP am scazut TVA egal o suma , aceasta in ce coloana trebuie trecuta ?
In col.15 se trece diferenta dintre ce valoare imi da SEAP si ceea ce a rezultat din calculul de mai sus ???

Creare site

Buna ziua,
Institutia noastra nu are site si se doreste crearea unuia. Am o intrebare sa fac un singur contract cu anexa, in care sa trec urmatoarele: Creare site prezentare; casute e-mail; gazduire domeniu internet; gazduire web; intretinere/modificare site??????....sau sa fac mai multe contracte pentru fiecare punct in parte???....este normal?????.....si daca stie cineva pt creare site platim o singura data, nu lunar?????....nu ma pricep la asa ceva si nu as vrea sa gresesc.....va multumesc anticipat...:)

Achizitie directa

Buna ziua,
Au aparut modificari in SEAP pentru cumpararile directe. Am o intrebare: exista mai multe casute cu "Valoare alocata la acest plan"; "Detaliu de plan asociat"; "Selecteaza detaliu de plan".....imi cere cumva sa introduc valoarea produsului(cod CPV) din planul anual de achizitii publice 2014????.....de exemplu vreau sa achizitionez pulpe de pui si eu le-am prins in planul de achizitii la cod cpv Carne de pui, trebuie sa pun ce valoare estimativa am eu pe produsul respectiv, pt tot anul???...si daca asa trebuie, as vrea sa stiu daca exista un loc in care pot sa pun Planul anual de achizitii publice 2014???....cand apas pe casutele respective ma "scoate" afara din sistem....
Va multumesc anticipat.

estimare valoare pentru achizitii in euro

In cazul achizitiei de produse a caror pret este in euro cum se formuleaza in nota justificativa valoarea estimativa in lei? Avand in vedere faptul ca la data realizarii notei justificative cursul euro va fi diferit fata de data cand se va emite factura, iar nota justificativa trebuie facuta in lei. Pe de alta parte, ca sa nu piarda la cursul euro, unele societati practica procentulde 1,5% la cursul BNR pentru cursl valutar. In aceasta situatie valoarea finala va fi cu siguranta diferita fata de cea din nota justificativa (mai mare, cu siguranta).
Mentionez ca este vorba de o achizitie directa peste 5000 de euro.