nota de renuntare

Buna tuturor! O sa va prezint o speta, la care, as dori sa gasesc o rezolvare:
Primaria X incheie un contract de lucrari cu o societate (licitatia publicata in SEAP si utilizandu-se criteriul cerere de oferte). Lucrarea nu a respectat proiectul, in sensul ca latimea drumului este mai mica decat era prevazuta, santurile lipsesc cu desavarsire, ca sa nu mai vorbim de autorizatia de construire care nu exista.
Acum se intentioneaza intocmirea unui act aditional prin care sa se majoreze valoarea contractului (pentru a executa o alta lucrare, tot o asfaltare, insa in alta parte,).
Se tot vorbeste, insa, de o nota de renuntare, pe care nu am vazut-o, deci nu stiu ce cuprinde aceasta.
Ce presupune o nota de renuntare, care sunt conditiile in baza carora se poate intocmi, ce act normativ o reglementeaza ?
Sunt intr-o incertitudine totala! Se poate renunta la o parte din lucrari pentru a executa in alta parte acelasi tip de lucrari cu aceasi societate? Sau, inteleg, poate ca renunti la lungimea drumului, dar in nici un caz la latimea acestuia care este prevazuta de lege.

Note de renuntare

Trebuie sa ai dispozitie de santier, avand in spate un memoriu justificativ al proiectantului si listele cu cantitati de lucrari pentru renuntare, apoi inchei un act aditional pentru modificarea valorii contractului cu valoarea notelor de renuntare.
Notele de renuntare nu se compenseaza cu notele de comanda suplimentare (nici daca ai conditii imprevizibile). Pentru NCS - acelasi tipic - DS + memoriu + liste de cantitati => procedura de negociere pe art.122 lit i sau j (dupa caz)

Note de renuntare...si nu numai atat....

...pentru ca se pare ca, din cele relatate treaba nu e in regula

Iata si cateva puncte de vedere, plecand de la chestiile prezentate deja:
1. o nota de renuntare afecteaza doar contractul principal, sumele rezultate ca diferenta favorabila pe aceasta cale neputand fi folosite, in mod direct pentru indeplinirea unui alt contract....
2. daca nu s-a respectat proiectul, in mod normal, constructorul ar trebui sa fie sanctionat...si "PA" la participarea la proceduri de AP pentru urmatorii 2 ani (art. 181, lit c^1 din OUG 34/2006-actualizata
3. Contractul existent se poate majora cu lucrari suplimentare, doar daca se indeplinesc, in mod cumulativ conditiile din Art. 122, art. i sau j (dupa cum vor fi incadrate noile lucrari: imprevizibile & necesare sau similare)
4. In opinia mea, faptul ca se renunta la unele lucrari (prin nota de renuntare) dintr-o lucrare deja atribuita, nu este un argument legal pentru a se executa o noua lucrare, distincta de prima, fara a se respecta prevederile de AP pentru incheierea noului contract....

SPOR!

executie lucrari

Ma confrunt cu urmatoarea problema : am incheiat contract de executie lucrari . Lucrarile au mers ok pana la un moment cand toate s-au impotmolit pt ca constructorul considera ca solutia tehnica a proiectantului nu este aplicabila in conditiile reale de santier. Proiectantul a modificat partea tehnica si el propune emiterea de NCS si NR, constructorul solicita incheierea unui act aditional. Cum se procedeaza in aceasta situatie ? ma refer strict la partea de legislatie - achizitii ? Art. 122 nu prea merge , dupa parearea mea, nu este chiar o situatie imprevizibila , mai degraba scapari ale proiectului. Daca se incheie act aditional, se modifica valoarea contractului,( inca nu stiu exact daca NCS=NR) si implicit ajung in situatia sa modific de fapt obiectul contractului pentru care am organizat procedura.Care ar fi rezolvarea corecta in aceasta situatie ? In legislatia achizitiilor nu gasesc articol care se refera strict la NCS+NR. Am nevoie de sfatul celor care au mai trecut prin asa ceva, nu stiu exact cum trateaza ANRMAP-ul aceasta problema, sa nu mai zic de curtea de conturi , si altii care controleaza dosarul. Astept sfatul vostru . Multumesc... pentru orice ajutor.

Suplimentare inevitabila

ATENTIE!!! NR nu se compenseaza cu NCS. Astfel, aproximativ aceasta ar fi succesiunea corecta a actelor: dispozitie de santier de la proiectant pt lucrarile la care se renunta NR, sistare contract executie, dispozitie NCS lucrari suplimentare, procedura achizitie lucrari suplientare - cerere de oferta, atribuire achizitie castigatorului, ridicare sistare lucrari, executie lucrari de catre constructor/constructori, terminare si receptie. Daca ai norocul sa castige licitatia constructorul initial, inchei act aditional, deoarece este legat de primul contract. Altfel, inchei un nou contract si faci urmarire de lucrari independent pt fiecare dar la final faci receptia impreuna pentru a putea verifica functionalitate intregului obiectiv. Vorbesc din proprie experienta pt ambele cazuri, iar Curtea de conturi nu a avut nimic de comentat. Negocierea fara publicare este destul de greu de justificat tinand cont ca este greseala sau omisiune de proiectare. Si proiectantul sper ca face modificarile gratuit tinand cont de faptul ca el a gresit. Mai rau este ca trebuie depusa documentatia din nou la primarie pentru reautorizare, tinand cont ca s-a modificat fata de varianta initiala autorizata.

ncs+nr

Imi poti spune, te rog, baza legala pt faptul ca NR nu se compenseaza cu NCS. mi-ar fi de mare folos

Despre suplimentare

http://www.anrmap.ro/punct-vedere/interpretarea-comisiei-suplimentarea-d...
In afara de asta, eu mai am raspunsul lor oficial, in aceeasi nota. Dealtfel, nici unde in legislatie nu spune ca se compenseaza NR cu NCS. Mai nou curtea de conturi special cauta asa ceva la lucrari pt ca au "motiv" de verificare amanuntita si pot anun ta si ANRMAP-u.

parerea mea

inaintea emiterii dispozitiei de santier, in cazul tau, antreprenorul trebuia sa convoace la fata locului toti factorii de decizie implicati in derularea proiectului pentru a se incheia o nota de constatare din care sa rezulte clar ca nu se pot executa lucrarile folosind metodologiile descrise in proiect respectiv in caietele de sarcini (desi eu l-as intreba in scris daca atunci cand a elaborat propunerea sa tehnica nu si-a dat seama de aceste inadvertente, dar fiind deja in plin proces de executie ai putea sa nu remarci si aceste lucruri pentru a nu prelungi si mai mult perioada de executie).
apoi, daca proiectantul accepta ca solicitarea antreprenorului este motivata, va trebui sa emita o dispozitie de santier in care sa precizeze obligatoriu si care este sursa de finantare din care se suporta cheltuielile suplimentare - daca este cazul (si aici l-as intreba pe proiectant cum a conceput sa elaboreze PTh-ul si DE-ul fara a cunoaste tehnologiile de lucru si/sau situatia din teren, insa in acest caz va trebui sa raspunda si verificatorul de proiect, probabil si reprezentantul ISC daca a avut pana la acea data faze determinante, etc..)
beneficiarul/investitorul trebuie sa-si insuseasca ambele documente , daca bineinteles este de acord cu cele inscrise. daca nu, sa respinga - motivat - dispozitia si sa solicite alta solutie, de obicei mai putin costisitoare sau sa procedeze la rezilierea contractului cu antreprenorul/proiectantul care se face vinovat - in conditiile legii - sa execute garantia de buna executie si mai ales sa solicite penalitati si daune interese.
asta ii va linisti macar o buna perioada pe cei vinovati sa mai faca treaba de mantuiala.
in ceea ce priveste compensarea nr cu ncs, nu exista precizari clare ca nu se face, insa dat fiind faptul ca nu se stipuleaza ca se poate face, coroborat cu nu stiu ce adresa a CE (postata pe site-ul ANRMAP) in care respectivii membri ai CE explica cu titlu de recomandare de ce nu se compenseaza aceste categorii de lucrari, va las sa trageti singuri concluziile.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri