coduri CPV

In legatura cu alegerea codului CPV este recomandat sa se foloseasca un cod care sa descrie cat mai précis obiectul licitat.Un cod CPV este cuprinde diviziuni, grupe, clase,categorii.Un cod ex. Tehnici operatorii cuprinde mai multe coduri CPV ex Dispozitive si instrumente pt blocul operator care la randul sau cuprinde alte coduri. Problema se pune in felul urmator incadrare in procedura se face pe unul din coduri ?Dar daca ai folosit codul cel mare ex tehnici operatorii si ai achizitionat un produs pe cerere de oferta mai poti utiliza subcodul Dispozitive si instrumente pt blocul operator pt a achizitiona un produs pe achizitie directa in situatia in care pe codul folosit Dispozitive si instrumente pt blocul operator nu s-a mai achizitionat nimic?.

Alegere procedură în funcţie de cumulul pe cod CPV

Aşteptam de mult timp această întrebare pe forum! De ce? Fiindcă în niciunul din Regulamentele europene care fac referire la clasificarea CPV nu se face referire la cumulul procedurilor pe coduri CPV ci doar la alegerea pentru fiecare procedură de achiziţie publică a codului CPV "cel mai specific", adică, cu cât mai puţine cifre 0 la sfârşit. Acest lucru nu este o greşeală, deoarece Regulamentele nu îşi propun să stabilească modul de determinare a procedurii de urmat în funcţie de plafoanele valorice, ci un vocabular comun pentru toate statele europene, adică dacă ai publicat în JOUE o procedură sub codul 34111200-0, indiferent de limba oficială folosită în anunţ, toţi posibilii ofertanţi, indiferent de statul membru în care îşi au sediul, vor înţelege că se doreşte achiziţionarea de autoturisme berline.
Problema apare în legislaţia naţională: aici nu există nicio referire la cumulul pe coduri CPV/an fiscal, cum de altfel nu există nicio referire la modul de aplicare a clasificării CPV. Despre cumulul pe coduri CPV/an fiscal s-a mai discutat pe acest forum - http://www.forumachizitii.ro/node/81 unde aşteptăm în continuare păreri.
Referitor la structura codurilor CPV există întradevăr cele două opinii intuite de dumneavoastră! Eu unul susţin structura piramidală a codurilor CPV. Adică dacă am achiziţionat ceva pe un cod cu mai puţine cifre specifice (altele decât 0) se va ţine cont de suma cheltuită pe acest cod pentru a determina procedura de aplicat pentru oricare din codurile subordonate acestuia (s.n. prin coduri subordonate se înţeleg acele coduri care au cel puţin o cifră specifică mai mult decât codul de bază la care ne raportăm şi pe care, în exemplul nostru, s-au mai desfăşurat proceduri de achiziţie publică). Acum mă întorc la situaţia actuală din România - NU există un act normativ în vigoare care să reglementeze cele susţinute de mine mai sus, sens în care, chiar dacă la un control va veni cineva şi v-a încerca să vă sancţioneze fiindcă aţi privit codurile liniar (s.n. adică toate codurile CPV se află pe poziţii de egalitate şi procedura de achiziţie publică de aplicat se determină doar prin raportare la procedurile desfăşurate deja pe acel cod CPV - pe scurt, nu mai intră în discuţie codul de bază) îi va lipsi temeiul legal de sancţionare.
Sper că v-am răspuns la întrebare chiar dacă am abordat problema un pic mai larg decât se impunea. Dacă mai aveţi alte nelămuriri le aştept de forum!

hai sa luam un exemplu mai

hai sa luam un exemplu mai simplu, ca sa ma lamuresc si eu:
34300000-0 Piese şi accesorii pentru vehicule şi pentru motoare de vehicule
34310000-3 Motoare şi piese pentru motoare (vehicule)
.....
34312000-7 Piese pentru motoare
34312100-8 Curele de ventilatoare
34312200-9 Bujii
34312300-0 Radiatoare pentru vehicule
34312400-1 Pistoane
.....
34320000-6 Piese de schimb mecanice, altele decât motoare şi piese de motoare
.....
34322000-0 Frâne şi piese pentru frâne
34322100-1 Echipamente de frână
34322200-2 Frâne cu disc
34322300-3 Garnituri de frână
34322400-4 Plăcuţe de frână
34322500-5 Saboţi de frână
.......
34330000-9 Piese de rezervă pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri, camionete şi automobile
34350000-5 Pneuri pentru sarcină mică şi mare

Deci orice cumpar direct si se incadreaza in codul de baza 34300000-0 ar trebui teoretic sa nu depaseasca 10.000 euro?
Intreb asta pt ca eu consideram ca ceea ce trebuie sa iau in considerare este ceva de genul:
30125000-1 Piese şi accesorii pentru fotocopiatoare
30125100-2 Cartuşe de toner
30125110-5 Toner pentru imprimantele laser/faxuri
30125120-8 Toner pentru fotocopiatoare
30125130-1 Toner pentru centrele de procesare a datelor, de cercetare şi de documentare

Adica pe codul 30125000-1 bagam orice reprezenta piese si accesorii pt copiatoare si care nu le regaseam in alta parte (cum ar fi cele prevazute la "30124000-4 Piese şi accesorii pentru maşini de birou"), iar cartusele de toner la codul 30125100-2, tonerul pt refill imprimante la 30125110-5, etc.
Sa inteleg ca nu procedez bine si ca ar fi trebuit sa iau in calcul radacina codului, care in cazul tonerelor ar putea fi "30000000-9 Echipament informatic şi accesorii de birou, cu excepţia mobilierului şi a pachetelor software"?
Imi cer scuze pt exemplele numeroase pe care le-am folosit, dar vreau sa-mi formez o imagine clara.

Pornind de la exemplul dvs.

30125000-1 Piese şi accesorii pentru fotocopiatoare
30125100-2 Cartuşe de toner
30125110-5 Toner pentru imprimantele laser/faxuri
30125120-8 Toner pentru fotocopiatoare
30125130-1 Toner pentru centrele de procesare a datelor, de cercetare şi de documentare
Dacă aţi achiziţionat direct produse pe codul 30125000-1 Piese şi accesorii pentru fotocopiatoare în valoarea de 10.000 euro fără TVA şi mai apoi doriţi să achiziţionaţi de alţi 10.000 euro fără TVA produse (s.n. aceleaşi produse sau unele diferite) pe codul 30125100-2 Cartuşe de toner va trebui să ţineţi cont şi de contractul iniţial, alegând procedura de urmat în consecinţă - cerere de oferte. Aceasta ar fi pe scurt clasificarea piramidală a codurilor CPV. Repet, această nu este prevăzută expres niciunde în legislaţie! De aceea marea majoritate a autorităţilor contractante privesc codurile CPV liniar (s.n. adică nu se ţine cont de ce s-a achiziţionat pe codurile CPV "generale" atunci când urmează să se achiziţioneze ceva pe un cod "particular" - care are mai multe cifre relevante, adică mai puţine cifre "0" la sfârşit). Pericolul aici e altul, nu acela de a aplica corect sistemul liniar. De exemplu, vreţi să achiziţionaţi acelaşi tonere (s.n. produse identicee de mai multe ori în acelaşi an fiscal) şi procedaţi astfel: achiziţie directă în valoare de 10.000 euro fără TVA pe codul CPV 30125000-1 Piese şi accesorii pentru fotocopiatoare, apoi achiziţie directă în valoare de 10.000 euro fără TVA pe codul CPV 30125100-2 Cartuşe de toner, apoi achiziţie directă în valoare de 10.000 euro fără TVA pe codul CPV 30125110-5 Toner pentru imprimantele laser/faxuri. Nu sesizaţi o problemă? Vă spun eu care ar fi aceasta - încălcarea prevederilor art. 23 din OUG 34/2006 care se sancţionează cu o amendă de la 35.000 lei la 70.000 lei conform art. 293 lit. a coroborat cu art. 294 alin. 2 din OUG 34/2006.

corecta observatia dvs

si de bun simt, pana la urma. Ar fi chiar culmea sa cumperi cartuse de toner pe codul mare si apoi pe urmatorul care este mai detaliat.
Revin cu intrebarea: daca pe codul "30125000-1 Piese şi accesorii pentru fotocopiatoare" cumpar piese, iar pe codul "30125100-2 Cartuşe de toner" cumpar cartuse de toner, ar trebui sa nu depasesc 10.000 euro pentru produsele cumulate pe cele 2 coduri?
Si aceasi intrebare se pune si pt 30125110-5, 30125120-8, 30125130-1, unde eu as baga tonerul praf pt incarcarea cartuselor. Cand fac calculul sa nu depasesc cei 10.000 euro, ar trebui sa tin cont si de codul 30125100-2, din care se desprind cele 3 coduri ?
Cat despre faptul ca legea nu este explicita, pana la urma exista principiul conform caruia legea trebuie aplicata si interpretata in spiritul ei, deci ar fi corecta aplicarea principiului piramidal.

De lege lata, de lege ferenda

De lege lata (aşa cum sunt stau lucrurile acum), puteţi aplica sistemul liniar cu respectarea celor afirmate de mine mai înainte, adică să nu cumpăraţi acelaşi lucru pe coduri diferite. Să zicem că pe un cod cumpăraţi cartuşe toner iar pe altul toner praf pentru reumplere - cred că ar fi OK la un control! Nu ar fi OK să cumpăraţi pe coduri diferite dispuse piramidal acelaşi lucru (s.n. sau produse similare), de exemplu: pe un cod cumpăr de 10.000 euro fără TVA cartuşe HP şi pe altul de alte 10.000 euro cartuşe Canon!
De lege ferenda (pentru viitor), cred că nu este sufientă o interpretare în spiritul legii ci ar trebui lămurit expres printr-o nouă modificare a OUG 34/2006 modalitatea de comul per cpd CPV/an fiscal şi relaţia piramidală dintre codurile CPV. Altfel, dacă cineva ar anula o procedură sau s-ar aplica o amendă în urma unei interpretări în spiritul legii nu se va ajunge decât la o sufocare a CNSC şi a instanţelor de contencios administrativ cu dosare de contestaţii şi plângeri împotriva soluţiilor date în cazul primelor.

coduri cpv

da corect incalci legea prin divizarea contractului. Dar de exemplu daca achizitionez un aspirator chirurgical il pot incadra pe 33169000-2 - Instrumente chirurgicale.Subcodurile acestui cod cuprind cu totul alte produse chirurgicale decat aspirator( ex Laser chirurgical).Cum produsul meu nu are un cod de referinta care sa-l descrie cat mai exact pot sa-l achizitionez pe cod mai mare.

DA ...

şi cum nu se aplică sistemul piramidal, nici nu vor avea de suferit, adică nu se vor încărca, nici codurile din subordine!

nelamurire contracte

Buna ziua, am o nelamurire. Avem contracte de furnizare produse, fiecare contract cu CPV-ul lui de ex. contract de furnizare pietris (fara precizari privind sortul sau destinatia) conform cpv 14212120-7, in spatele contractului facturi de pietris pe sorturi; alt contract incheiat in aceeasi zi de furnizare amestec bolovani cu nisip cpv 14212100-1 cu facturi pentru bolovani, nisip pe sorturi. Si ofertele primite sunt tot pe coduri cpv de ex. : oferta noastra pentru amestec bolovani cu nisip este de 85lei/mc. Intrebarea mea este daca sunt legal intocmite aceste contracte, neprecizandu-se in contracte alte specificatii ale materialelor, precum si daca pot fi intocmite contracte in acceasi perioada cu cpv din aceeasi grupa. Sper ca am prezentat problema pe intelesul tuturor si ca voi primii sfaturi bune. Multumesc

rugaminte mare si cer ajutor urgent

Buna ziua. Sunt operator ec. Va rog sa ma ajutati la o incadrare cod cpv, adica:
- cu ce asimiliz ca si cod CAEN codul CPV 45453000-7 Lucrari de reparatii generale si de renovare?

Si va mai rog sa imi dati si baza legala sau ce sta la baza acestei asimilari.
Va multumesc anticipat si astept ajutorul vostru.

Pt codul CPV 45453000-7

Pt codul CPV 45453000-7 Lucrari de reparatii generale si de renovare, corespund toate codurile CAEN care incep cu 433 si care presupun reparatii de finisare ( http://coduricaen.info/sectiunea-F.html)

tot cpv

....multumesc ptr raspuns , sper sa steie in picioare la o licitatie de lucrari...o zi buna ptr toata lumea si spor la traba :)

cumparare directa

Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati intr-o problema !Trebuie sa inchei un contract de "refacere intalatie oxigen "Lucrarea nu depaseste 100000 euro /tip de lucrare intr-un an financiar!.Serviciul reprezinta 40141 euro.Inteleg ca se poate face aceasta achizitie directa si trebuiesc intocmite :
1. Nota de fundamentare achizitie directa
2. Nota justificativa achizitie directa
3. Nota privind valoarea estimativa
care este ordinea acestor documente?
Nu am experienta in domeniul achizitiilor ,dar trebuie sa rezolv acest contract !

Dorsoft, eu inteleg ca n-ai

Dorsoft, eu inteleg ca n-ai experienta in domeniul achizitiilor, dar cu limba romana ce ai? N-ai vrea sa fii mai explicit ca sa te putem ajuta? Intr-o prima faza ne vorbesti de o lucrare de "Refacere instalatie oxigen" cu o valoare sub 100.000 euro, apoi ne spui de un serviciu a carui valoare estimata este de 40.141 euro. Care-i legatura intre cele doua? Si de unde Dumnezeu ai auzit tu de toate hartogaraiele alea pt a face o achizitie directa??? Si daca tot ai auzit de ele, poate ne explici si noua "nestiutorilor" diferenta dintre ele. Multumesc.

Eu ,

Sunt de parere ca domnul fiind nou in acest domeniu nu prea stie ce legi stau la baza achizitiei publice ca sa poata face diferenta intre achizitie de servicii sau achizitie de lucrari.
Prin urmare sa-l informam un pic:
La baza achizitiilor publice avem ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 34 din 19 aprilie 2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii cu modificarile si comp. ult. precum si HOTĂRÂRE Nr. 925 din 19 iulie 2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, pentru ceea ce trebuie sa faci in acest moment sunt suficiente.

In OUG 34/2006 prin art. 19 vei vedea ceea ce inseamna diferenta dintre praguri la furnizare, servicii si lucrari.

Referitor la nota de fundamentare eu cred ca este vorba despre nota pe care tu ca si serviciu de achizitie o primesti de la serviciul de specialitate pentru care sa faci aceea achizitie si prin care se fundamenteaza necesitatea ei, respctiv serviciul de specialitate iti transmite anumite informatii de care tu ai nevoie pentru a achizitiona aceea lucrare .
Eu sunt de acord cu aceea nota de fundamentare.
Tot la art. 19 din OUG se mentioneaza ca aceasta achizitie se realizeaza printr-o nota justificativa. Ceea ce tu ai mentionat si anume cele doua note , eu consider ca sunt corecte, adica in prima nota ai justificat alegerea "procedurii" ( achizitia directa nu poate fi considerata o procedura) de achizitie , iar in a doua nota ai justificat valoarea estimata a achizitiei .
Eu personal nu fac doua note, emit o singura nota justificativa prin care justific ca , achizitia mea nu depaseste pragul de la art. 19 din 34/2006 deci este achizitie directa ( am justificat de ce este achizitie directa), si totodata justific cum am ajuns la acea valoare estimata ( studiu de piata,ect).
Ordinea este urmatoarea:
1. nota de fundamentare .
2.nota justificativa val. estimata
3.nota justificativa privind alegerea achzitiei directe.

Asta este parerea mea,
succes!

cumparare directa

La o cumparare directa de produse facuta prin seap care nu depaseste 30000 euro mai trebuie sa fac contract,sau avand referat,conanda si factura este suficient ?

La art.19 se precizeaza ca

La art.19 se precizeaza ca achizitia se realizeaza pe baza de document justificativ. Documentul justificativ poate fi ori factura ori contractul. Deci, este suficienta numai factura, daca consideri ca nu este nevoie de un contract.

cod CPV versus ISBN carte de bibliotecă

De curând ANRMAP a emis o instrucțiune privind achiziția de publicații de bibliotecă http://www.anrmap.ro/poat/instruc%C8%9Biuni-cu-privire-la-modul-de-inter...
Dacă în primele articole din instrucțiune mi se permite să fac abstracție de codul CPV și în stabilirea modului de achiziție mă raportez la acest cod ISBN, ISSN care este unic pentru fiecare titlu publicat, respectiv fiecare achizitie dintr-un titlu sa-l tratez ca o achiziție directă, în articolele următoare îmi spune că trebuie să grupez aceste coduri ISBN/ISSN in funcție de necesitate, să stabilesc valoarea estimată și să stabilesc procedura de achiziție.
Întrebare:Înțeleg că această instrucțiune îmi permite să identific coduri CPV diferite pentru achiziția de publicații pentru o bibliotecă astfel încât o valoarea estimată inițială de peste 100.000 euro să o împart și să aplic achiziția directă? În cazul unui control pot fi acuzata de încălcarea art 23 din OUG 34 sau invocarea acestei instrucțiuni este justificativă? Practic pentru achiziția de publicații (cărți, periodice) există câteva CPV-uri și suma pe care o avem alocată pentru achiziția de carte ar putea fi împărțită astfel încât să nu fie depășit pragul pentru achiziția directă.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri

Licitatie-Publica.ro